۶ مهر ۱۳۸۸، ۱۲:۲۲

40 درصد ظرفیت خوابگاهی علوم پزشکی بیرجند به دختران اختصاص دارد

40 درصد ظرفیت خوابگاهی علوم پزشکی بیرجند به دختران اختصاص دارد

بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه را 850 نفر اعلام کرد و گفت: 40 درصد ظرفیت خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی به دختران تعلق دارد.

علی اصغر استادی در گفتگو با خبرنگار مهر در بیرجند، به آماده سازی اتاق ها و وسایل رفاهی دانشجویان با توجه به امکانات وفضای موجود خوابگاهی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به افزایش پذیرش دانشجو و عدم افزایش فضای خوابگاهی در حال حاضر امکان سکونت دانشجویان متقاضی خوابگاه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه استاندارد تعریف شده هر اتاق برای اسکان دانشجویان به مساحت اتاق بستگی دارد، عنوان کرد: اکثر اتاق های این دانشگاه چهار نفره است که همه ساله این نرم رعایت می شود.

استادی با بیان اینکه 20 درصد دانشجویان علوم پزشکی بیرجند بومی می باشند، افزود: 70 درصد دانشجویان در دانشگاه سکونت دارند و 10 درصد از دانشجویان غیر بومی تمایلی جهت اسکان در خوابگاه ها ندارند.

وی در ادامه از راه اندازی خوابگاه 280 نفره دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و گفت: این پروژه 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون یک میلیارد تومان هزینه شده است.

استادی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است، تصریح کرد: در صورت اختصاص به موقع اعتبارات، این پروژه تا سال دو سال آینده و یا نیمه سال 91 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان یادآور شد: این دانشگاه دارای پنج باب خوابگاه می باشد که کلیه آنها ملکی است و خوابگاه ها با توجه به تعمیرات اساسی دارای کیفیت ساختمانی مناسب هستند.

کد خبر 954149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha